Translate

måndag 29 december 2014

Emporia Malmö

Vi gav barnbarnet Amanda i julklapp en dagsshoppingtur till valfritt ställe. Hon valde det jag fruktade mest, Emporia. Men, det var Amandas dag så det var bara att kasta sig ut och hoppas på det bästa. Det började med tågförseningar, varför i helvete kan aldrig våra tåg i Skåne gå som dom ska? Jag är iallafall väldigt glad att jag slipper detta dagligen. Vi kom ner en timme försenade, men fick ändå en riktigt trevlig dag, det var tredje gången vi var där tillsammans och jag tycker nog att det var den bästa även om jag just nu sitter jäkligt trött och med värkande ben i soffan efter 11 timmar.



 
Det blev inte mycket fotograferat, Amanda behöver mig precis hela tiden och är inte så road av att jag gör egna grejor. Hon vill helst inte vara med på foto heller.

 
Vi åt middag på Jensens Böffhus och även dit var det kö och väntetid för att få plats. Gott och prisvärt iallafall.

 
Detta fotot godkände Amanda, fintjejen. Hon fick till slut shoppat en del och blev nöjd med det.

 
En fika på slutet på Espressohouse, tråkigt sortiment, bara dessa jättemuffins, men jag fick åtminstone kaffe. Hemfärden gick bra, inget strul.
 
 

5 kommentarer:

  1. Tack för allt , hon var jättenöjd !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt, vi hade det mysigt fast lite trött på slutet.

      Radera
  2. En sån härlig Farmor du är och ett jättebra kort på Amanda...hon är söt:) Gunnel

    SvaraRadera
  3. Du gör jättemycket för hela din familj! Gott slut på 2014!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tycker aldrig jag gör tillräckligt, fast det ligger nog hos mig själv, kram

      Radera