Translate

söndag 7 december 2014

50-årsfest

Igår var det dags att fira dotterns 50 år och hon hade abbonerat Garage i Höganäs. Garage är ett ganska nytt ställe här, ja det är nog ett par år, och är ett riktigt häftigt ställe med amerikanskt stuk. Det blir lite bilder från vimlet, ingen garanti att alla är med, kändes helt omöjligt med över 90 personer.

 
Jag hjälpte Mia med lite förberedelser i lokalen, det var inte mycket, Garage stod för allt och vi behövde egentligen inte bry oss.

 
Svartvita bilder från New York som jag sytt ihop som bordsdekoration.

 
Först ut att gratulera var barnen med respektive.

 
Jonathans pappa Binge.

 
Min syster Anita med barnbarn Sebastian samt min svärdotter Petra och exet Kalle.

 
Bland gästerna var utöver familjen, vår och Jonas, gamla vänner, nya vänner och kolleger, så roligt att se och träffa alla.

 
 Det serveras Cava när gästerna kom



 
Jonas och Jonathan önskar välkomna och drar lite om serveringen.

 
Minihamburgare som förrätt med öl eller vin.

 
En het chiligryta med en bönsallad, creme fraiche och bröd som huvudrätt med öl eller vin.

 
Chilin serverades utomhus, men jag tror inte det lindrade hettan.

 
Lokalen var fylld av glada människor.


 


 
 
Jag ska hålla tal för Mia och hade köpt ballonger och heliumgas. Under talets gång släppte jag ballongerna, lite kaosartat, men jag gjorde mitt bästa.
 


 
Ett litet tal även av sambon Jonas. Barnen höll också tal, men det filmade jag så det blev inga bilder.


 
Till efterrätt en god cheesecake med kaffe.

 
Efter detta fick gästerna själva beställa i baren och det gjorde dom, haha!



 
Det blev dags för musiken, bandet som spelat förr på våra fester, senast på Ellinors bröllop spelade. Kenneth, min gamla arbetskamrat är sångare, härlig stämning och mycket dans blev det.




 
En riktigt kär bild.

 
Tack för en härligt rolig kväll!
Idag söndag gör vi inte många knop.

5 kommentarer:

  1. Tack, älskade mamma för hjälp, tal och röj!

    SvaraRadera
  2. En fin fest och många presenter är en söt och go tjej värd! Många kramar till Marie. Jättefina bilder från festen Titte.

    SvaraRadera
  3. Jag blev lite för anonym. Hälsningar Ulla!

    SvaraRadera