Translate

måndag 24 november 2014

Måndag

Ojdå, riktigt höstrusk idag, helst ville jag bara stanna inomhus, men jag hade ett uppdrag och var tvungen att ge mig ut på cykeln. Jag håller på med att försöka få till ett antal julkort och sitter helst vid scrapbordet. Igår söndag var det AlltOmScraps inlägg, http://tidning.alltomscrap.se/2014/11/jeanys-monster.html

 
Ett mönster gjort av en av AoS designers, Jeany, http://www.jeanys.se/

 
Min layout är denna, inspirerad av det romantiska mönstret och foto av barnbarnet Sanna.

 
Jag har också gjort ett bidrag till My Creative Sketches novembertävling och skissen är denna.

 
Jag har använt vit cardstock, papper från Echo Park och klippt ut cirklar. Akvarellfärg och guldspray och foto på mina barnbarnsbarn Alva och Alice.

 
Dagens butik är Loppan, en second hand butik där överskottet går till olika  biståndsprojekt och de som jobbar där arbetstränar på olika vis.


 
Där finns massor massor av prylar och här är alla julsaker framplockade. Jag var ute efter ljusstakar som jag tänkte pimpa, kanske om jag får tid. Nu köpte jag iallafall några, det kostar nästan ingenting.


 
Och här en hel korg full av mandelmusselformar!

3 kommentarer:

  1. I love your cute colores!Also cute picture!!Thank you for playing along with us at My Creative Sketches.

    SvaraRadera
  2. Love your take on the sketch! Thank you for joining in the fun at My Creative Sketches!

    SvaraRadera