Translate

lördag 1 november 2014

Lugn helg

Notera nu att vi har den andra lugna helgen på rad! Det är både skönt och lite uttråkat, men jag försöker njuta av det. En kort promenad, tid vid scrapbordet och lite småsaker som väntat blir gjorda.

 
Vädret var så höstigt idag med en mörk himmel som solen försökte titta igenom ibland. Alla Helgons dagkänsla, finns dom där bakom de mörka molnen? Nej, dom är nog inom oss själva, dom vi fortfarande har kära.


 
Nu har jag bestämt mig för att lämna kolonien, någon som vill ha den? Den kostar inget, varken att överta eller att ha, bara att ta över. Jag orkar inte med den, Sandflygsträdgården har tagit all kraft i den vägen.

 
Vi har tänt ljusen här hemma, har inte lust att trängas med alla på kyrkogården.
Jag har roat mig med att göra svartvita bilder, jag gillar det och vet inte varför jag så sällan gör det. Det är kanske lugnet som får mig att komma ihåg att göra det.


 
Middagen blev en lövbiff med färdig potatisgratäng (hemligt recept som i reklamen) och en sallad. Hyfsat gott, men jag är inte så förtjust i sånt kött.
Nu är det lördagskvällens höjdpunkt, Så mycket bättre, Ola Salo och Amanda Jensen är mina favoriter.

1 kommentar: