Translate

fredag 7 november 2014

Fredag

Jag vaknade efter dålig sömn i ett kallt hus. Det är egentligen inte så kallt, men vi är inte vana och det var svårt att gå upp när klockan ringde halv sju. Inte den vanliga lugna sköna morgonen precis, få upp barnen, få Amanda klar till taxin och Ebba och Wille till skolan. Det var ju inget konstigt förr när mina barn var små, nu är det inte lika enkelt. Jag tog min promenad och gick hem medan barnen var i skolan. Vi behövde få upp värmen......





 
Dagens butik, Magasin 46 som ligger vägg i vägg med Saluhallen. Där finns fina grejor, jag skulle kunna köpa hur mycket som helst om plånboken vore tjockare. De har en bra blandning av inredning, kläder och lite blommor.


 
Jag tittade även in i Saluhallen och köpte kaffebröd med mig tillbaka till Sandflyget.


 
Så mycket gott på deras fikaservering.
Hilda väntade på oss och blir glad, hon har fått för sig att ligga på min musmatta och trängas med mig i soffan.

 
Jag lagade köttbullar till middag efter önskemål och sedan avslutas kvällen i soffan med kaminen tänd, mycket ved går åt.

5 kommentarer:

  1. Härliga höstbilder på din promenad och oj vad jag blir sugen på fikabrödet på saluhallen när man ser dessa bilder. Hela Magasin 36 är fullt med jättefina prylar men jag har tydligen blivit så gammal så när jag går där och tittar så säger jag men vad skall jag nu med detta till jag har ju redan en massa prylar hemma och är tydligen för ekonomisk för att bara byta ut och blir glad på mig själv när jag går ut att jag motstått att köpa något. Ja sådan har jag blivit, men jag kanske ändrar mig en dag vem vet?!?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det är väl bra Ulla, det överkonsumeras verkligen idag och mer och mer fart på ekonomin ska det bli. Ja herregud, men visst är det roligt att ibland köpa något nytt.

      Radera
  2. Mitt namn kom inte med men det är ju lilla jag Ulla som skrev ovan.

    SvaraRadera
  3. Hej! Tips för kalla hus: Skaffa flanell-lakan, finns bl.a. på Jysk! Jätteskönt blir det i sängen. Visserligen fortfarande kallt i huset men man sover gott bara det är varmt i sängen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja flanellakan hade vi i båten, jätteskönt. Det verkar dock inte som familjen tycker det är kallt. Jag hade tom en värmemadrass i båten som jag satte på en stund innan läggdags. Jag avskyr nämligen att sova med kläder på.

      Radera