Translate

torsdag 16 oktober 2014

Väla köpcentrum

Ösregn och vi behövde åka till Väla för ärenden. Jag vill helst handla allt i Höganäs, men ibland blir det tvunget. Vadå? undras det kanske. Jo Harald skulle handla "gåskor" och då behövs en sportbutik och ibland måste jag tillfredsställa barnbarnen.

 
Syster Anita följde med, hon hade också ärenden att göra.


 
Sedan är det det där med Ikea, jag måste bara dit ibland. Nu har jag ett glasprojekt, ska röja bort alla uddaglas och kantstötta glas och köpte lite nya. Ljus blev det också.

 
Vi passade på att äta på Ikea, prisvärda dagens och nu har vi lämnat köttbullarna. Min mat var väldigt god.

 
Harald tog sin favorit och det är inte fisk utan wienerschnitzel.

 
Jag lämnade sist och här satt dom.

 
För att inte riskera en "arbetsskada" så fick jag denna av Harald eftersom jag klagat.....

 
På kvällen fick vi ett kort besök av två trötta tjejer och pappa Jonathan. Alva gillar smycken och jag hade plockat fram min gamla skolåda med massor av kasserade sådana-

 
Jag var på Fotoklubben senare ikväll, en naturfotograf visade bilder och det var väldigt bra och lärorikt, det bara kräver ännu mer tid för att lära sig allt.

2 kommentarer:

  1. Oh vad jag blir glad när jag ser dina barnbarnsbarn här! De är ju jättegulliga!

    SvaraRadera