Translate

lördag 18 oktober 2014

Fortsatt köksarbete

En sån där härlig lördag med hemmapyssel också en mysig pratstund med dottern, jag kan inte ha det bättre.

 
Förberedelserna för Lalandia fortsatte med chokladkladdmuffins.

 
Här ska detta in i ugnen och bli kanderade nötter som ska serveras till Apelsinchokladmousse som jag också gjorde. Jag rör gärna till det ordentligt i köket, det blir oftast för mycket på gång i mitt lilla kök, men ordnar sig alltid. Höll samtidigt på med en ny omgång musliblandning också middag till oss. Det blev rostade rotfrukter med kycklingfilé och creme fraichesås. Det är jäkligt gott.
 

 
Jag tog en paus från köket och cyklade hem till Mia för en pratstund och en kopp kaffe.
Imorgon hyfsat tidigt åker vi till Danmark och Lalandia och börjar med en tur till Tyskland för lite shopping på Bordershop. Vi packade inför detta. Det här med packning blir svårare ju äldre jag blir, jag drar på det till sista stund, vill liksom inte och kan inte bestämma mig för vad som behövs. Känns det igen?
Nu sitter vi i soffan och tittar på det bästa TV programmet, Så mycket bättre, jag gillar det jättemycket och blandningen av artister är alltid suveränt bra. Jag får tillägga att jag tycker mycket om Ola Salo och längtar redan efter nästa program.
Nu får jag se om det går att uppdatera bloggen på Lalandia, jag vill minnas att wifi inte fungerar i stugorna, men vi får se.

2 kommentarer: