Translate

måndag 9 juni 2014

Veckostart

Måndag och bra promenadstart. Jag fick sällskap av min syster och vi gick invallningen nästan till Strandbaden och tillbaka, 7,7 km. Härligt väder och så väldigt skönt.

 
Första mötet idag, jag tror inte att hen kunde flyga, men ville inte skrämmas för mycket.

 
Mycket segel på havet idag.


 
Här kom även Eivor, henne möter jag ofta, vi har ungefär samma tid.



 
Hamnen från ett annat håll.

 
Vad det är vackert nu överallt.
 
En dryg timme i solen i båten, motormannen har hört av sig och delen som måste bytas är nu beställd med fem dagars leveranstid. På fredag ska han kanske börja förbereda för bytet, iallafall lite uppmuntrande. Jag hade en tid idag på vårdcentralen beställd sedan länge och det blev lite prover tagna.

 
Harald skulle åka till Väla för att köpa en Iphad och jag hängde med. Vi åt middag på Ikea och jag åt en laxlasagne som var god medan Harald tog köttbullarna som vanligt. Det är ingen sensation precis att äta där men det är prisvärt och skönt att slippa laga mat vid hemkomsten. Istället köpte vi svenska jordgubbar med oss hem, gud så gott det var.



 
Jag har gjort ett studentkort på beställning.

 
Detta är framsidan. Inuti är det plats för att skriva själv.

 
Detta är baksidan och sedan kan hon ställa kortet om hon vill och få båda kortsidorna synliga.

3 kommentarer:

  1. Verkar som en fin dag för dig. Vilket fint kort du gjort. Ser framemot, om du har tid, när du skall göra bröllopskortet till mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är bara att komma med önskemål, det brukar ordna sig!

      Radera