Translate

onsdag 25 juni 2014

Shoppingtur

Jag sover verkligen gott här på Sandflyget med hunden Hilda i sängen. Idag tyckte hon att jag sov för länge och försökte krafsa täcket av mig hela vägen uppifrån och ner. Att sedan gå ut i trädgården i solen med morgonkaffet och se Hilda och kaninen leka med varandra, det är härligt.



 
Jag gick en promenad med Hilda medan Amanda gick upp och åt frukost. Jag träffade en gammal ungdomsvän, Margareta (Greta) och fick en trevlig pratstund. Vid sådana tillfällen blir jag alltid lika glad över att vara tillbaka i Höganäs.

 
Strax efter tio åkte Amanda och jag buss in till Helsingborg för att hon skulle få shoppa. Vi var inne i de flesta butikerna i stan kan jag säga. Jag blev helt slut, mest i huvudet och vi var inte tillbaka hemma förrän vid femtiden.


 
En fika på Fahlmans hann vi med, mest på min begäran, jag behövde sitta en stund och gå på toaletten. Fast jag tror att även Amanda tyckte det var roligt att sitta och titta på folk. Fast vid det laget var hon inte alls nöjd med shoppingen, men blev det tack och lov annars hade vi väl fortfarande gått omkring stan eller hade jag hamnat på akuten.

 
Vi var hembjudna till syster Anita och cyklade nästan direkt dit. Vi fick god mat och hade några trevliga timmar. Bara "himmafolk" som vi sa och jag kunde tillåta mig vara trött.


 
Till kaffet en god jordgubb- och rabarberpaj med hemmagjord vaniljsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar