Translate

fredag 6 juni 2014

Nationaldag

Nationaldag, jag är inte riktigt med där måste jag säga. Lite sådär smålöjligt att försöka göra något stort av det, en tradition som aldrig varit särskilt stor i vårt land. I dessa tider känns det extra omodernt på något sätt. Nåja, Harald och jag bestämde oss för att gå och titta på festligheterna här och det gjorde mig inte bättre till sinnes.

 
Ett besök av dottern först och lite balkongsittning med kaffe och en massa prat förstås.

 
Fick gick för att titta i en blomsterbutik på Storgatan som öppnade idag. En jättefin affär med fina saker och blommor. Bådar gott tyckte jag.


 
Nationaldagsfirandet ägde rum i Eric Ruuthsparken och där var inte mycket folk, iallafall när vi var där. Blåsorkestrar, dans av något slags uniformstjejer, Sveriges Lottakår och lite annat. Vi vände och gick hem ganska direkt.
Mycket trevligare att få lite tid att scrappa. Jag gjorde klart en månadsutmaning på CiLi in Papers, https://ciliinpapers.wordpress.com/2014/06/02/manadstavling-juni-2014/ Denna månaden skulle kort för Projekt Life användas på en vanlig layout.

 
Jag använde papper från Simply Stories. Foto på maken.

 
Min tur att göra middag idag och det blev kyckling med wokgrönsaker, http://www.ica.se/recept/kinesisk-sojakyckling-med-wokade-gronsaker-714753/
Det blev jäkligt gott tyckte jag själv och även Harald.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig layout! Tack för ditt fina bidrag till tävlingen! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tack också för roliga och ovanliga tävlingar!

      Radera