Translate

onsdag 18 juni 2014

Bryggsegling

Vi fortsätter att bryggsegla, det börjar bli jäkligt irriterande. Motordelen har fortfarande inte kommit och vi börjar verkligen undra. Vi hade bråttom att komma i sjön och sedan blev det så här. Nästa fredag har vi planerat att segla norrut och nu får vi hoppas att allt blir klart tills dess iallafall.
Imorse gick jag ner och badade istället för promenad, så härligt det var.

 
Vi har ju än så länge en fantastisk sommar.

 
Jag testade rutschkanan idag, så kul det var!



 
Jag fick kolla hur det gick för Harald och Anita. Han har hjälpt henne att sätta upp skjutdörrar på två garderober och det var tydligen inte så lätt. Jag kom precis när de var klara!

 
Den satta flädersaften silades och var inte så god, det var någon konstig bismak tyckte jag. Det går nog att använda i vitt vin.

 
Ner till båten och hamnen hade finbesök av Elida med en massa ungdomar.

 
Kaffe i fina nya melaminmuggarna, matchade mitt linne bra. Efter fikan sjönk jag ner och somnade.

 
Jag hämtade min cykel och har fått bytt styret. Så bra det blev, fattar inte att jag kommit på det tidigare. Nu kom jag ju inte på det nu heller utan det var syster Anita som sa till mig. Vad glad jag blev, nu kan jag nog cykla utan att få ont i axlar och nacke.

 
På hemvägen fick jag syn på dessa sommarlediga lärarna!
Resten av dagen städade jag hemma, det var välbehövligt efter gårdagens härjningar. Nu känns allt bra förutom båtmotorn.

2 kommentarer:

  1. Det blir snart bra med motorn också....inte fel med lite gnissel...det flyter ju fantastisk bra annars tycker jag...livet menar jag..:) Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel, ja det flyter på, det får vi vara glada för!

      Radera