Translate

måndag 26 maj 2014

Vardagsfix

Idag har jag pendlat mellan tvättstugan och scrapbordet. I sista stund tolkade jag Veckans Skiss, http://veckansnyaskiss.blogspot.se/2014/05/20.html Skissen är denna




Lite sned blev den här, men inte i verkligheten. Jag testade att måla akvarell som jag klippte fyrkanter av. Några andra papper och dekorationer. Foto på barnbarnet Jonathan med sina tvillingflickor Alva och Alice.
Under tidiga morgonen gick jag en promenad, invallningen och vände eftersom jag hade en frissatid, 4,9 km blev det. En underbart fin morgon och havet låg så fint.


 
Fyra små ejderungar övervakas av föräldrarna.


 
Bland de vackraste gångvägar som finns.

 
Nu är det verkligen sommar.

 
Något hus måste det också bli, detta är fint.

 
Men detta huset är inte kul att bo i just nu. Fasadbyte i huset där dotter Mia bor.

 
Så här fint är det utanför biblioteket just nu med den underbara blåelden.

 
Om jag skulle färga i den färgen? Den är ju nästan som mitt ursprungshår, innan mitt röda hår blev grådaskigt.
Harald tvättade takpannor på Sandflyget och senare gjorde jag en inspektering, nej, haha jag cyklade dit för att fixa en grej till Amanda. Då var det full aktivitet på taket.


2 kommentarer:

  1. Jättehärliga bilder på flera fina platser vi har i Höganäs. Håller med dig om cykel/gångvägen norrut en av de finaste. Platsen utanför biblioteket med olika stolar och blåelden som lyser fint har lyft hela bibliotekstorget. Högtryckstvättar de takpannorna? Körde förbi där idag och de som kommit upp såg nya ut och när du skriver att de tvättas så förstår jag. Din scrap med Alva och Alice och inte förglömma Jonathan har du tolkat jättefint med: spring, run och happy.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, pannorna högtryckstvättas, huset är K-märkt och då får man inte ändra fasaden.

      Radera