Translate

torsdag 22 maj 2014

Sommarliv

Vilket väder vi har, faktiskt en aning för varmt i mitt tycke. Tänk att åren i Brasilien och Karibien totalt har botat mig från att tycka om värme. Vi har varit i båten hela dagen och där blåste en ganska frisk vind så det var skönt. Nu börjar vi bli klara och kan egentligen göra premiärseglingen närsomhelst, lördag hade vi tänkt, men då ska det bli regn sägs det.

 
Bäddat och klart för övernattning, det längtar jag lite efter.

 
Fikapaus och sedan började putsandet på däcket.


 
Våra nya dynor provade vi, dom blir nog bra.

 
Vi fick besök av barnbarnen Sanna och Charlie och vi gick för att köpa glass.

 
Grejor för krabbfiske kom fram, det var bara krabborna som inte kom fram. För kallt i vattnet än antagligen.




 
Vad det är härligt med hamnliv igen!
Vi blev dock hungriga och har inte ännu tagit med allt för matlagning ombord så vi cyklade hem. Jag gjorde färsbiffar med lök, vad det är gott!

 
Jag cyklade hem till Inger och Peter för att lämna bilder från bröllopet och beundrade deras fina trädgård. Jag fortsatte ner till hamnen, vilket folkliv det är på kvällen i värmen, det känns mer som södra Europa. Träffade Jonathan, Hanna och töserna som hade badat för första gången och var helt galna i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar