Translate

tisdag 13 maj 2014

Gäster

Haralds bror Arne med fru Lilian är här nu från Stockholm som jag skrev igår, de bor i mosterns lägenhet här på Storgatan och kom till oss efter frukost. Lilian och jag promenerade tillsammans, gick Hälsans Stig och det blev 7,8 km.

 
Vi tog Diva med oss på promenaden och började på banvallen.

 
Första huset är nu uppe på tomterna vid Eric Ruuthsparken.

 
Anläggningen av Siöcronaparken har startat och här finns redan ett projekt som heter Green Kidz Kullahalvön där barn får lära sig odla och se hur det växer.

 
Idrottsanläggningen börjar bli klar nu.

 
Vi plockade liljekonvaljer i Lerbergsskogen, underbart.

 
Det blåste lite kallt vid havet idag.

 
En ny ramp har anlagts vid badet.

 
Här stod våra män och väntade på oss.

 
De håller på att sätta upp en skylt på Fotograf P Lunds hus.

 
Vi gick till Saluhallen för att äta lunch. Det är alltid så roligt att komma dit.

 
En makalöst god ljus rotfruktssoppa, jösses vilken fröjd att äta.



 
Det var raggmunk med stekt fläsk med rårörda lingon och det var också väldigt gott. Salladsbordet är inte dumt det heller.



 
Det har utökats med butiker i huset och väldigt roligt att se. Det känns som att vara turist i sin egen stad när man kan visa andra som inte bor här.


 
Lilian och jag fortsatte med en shoppingrunda medan våra män gav upp och gick hem. En trevlig dag tillsammans. De tillbringade sedan kvällen hos syster Karin och Dan och vi tog igen oss.

 
Lite senare cyklade jag till Frihamnsgatan för att titta på den nye familjemedlemmen Sune. Så söt och med en päls så mjuk som angora. Fast han bet mig i armen så det blödde och jag lyckades precis rädda mina skor. Han gjorde sig inte till!

6 kommentarer:

  1. Visst är det livets guldkant att äta lunch på restaurang utan stress och dåligt samvete som man ofta hade när man jobbade och hade knappt om tid. Vi har just ätit på rest Nimbus på Öckerö som alltid har jättebra mat för lunchpris. Rekommenderas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det verkligen. Tack för tipset, kanske till sommaren? Hur är era planer i sommar? Mejla mig gärna, kram!

      Radera
  2. Härlig blandning av bilder idag och det tackar man för. Tack vare dig så får jag se en massa från Höganäs både inne- och utebilder. Vilken söt vovve Andreas och Ulrika skaffat. Nu kanske ni får vara hundvakter också vad det lider!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja han får bara sluta bitas först, haha!

      Radera
  3. Har du tagit stelkrampsspruta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast det är nog ca 25 år sedan.

      Radera