Translate

onsdag 28 maj 2014

En vanlig onsdag

Idag var det jobb istället för promenad och jag var rätt trött när jag var hemma igen. Efter lite vila och lite mat på balkongen samt lite fix inför kommande bröllop så längtade jag ut i det soliga vädret.

 
Jag tog en cykeltur med Korpens karta och tog två kontroller.

 
Solen glittrade i havet, jättefint.

 
Cykelturen gick till södra Lerberget och sedan vidare till Äsperud och Hustofta.

 
Här har vi en kontroll.

 
Jag plockade lite blåklint med mig hem, visst är det vackra!

 
Hästarna betade i en vacker smörblommeäng.

 
På slutet av turen blev jag dålig, illamående, benen började darra och det kändes rätt läskigt faktiskt. Jag kom iallafall hem till slut och har inte riktigt hämtat mig än. Jag tror att det var vätskebrist, fast lite lurt är det.

 
Jag gjorde iallafall middag, stekte bitar av kycklingfilé som jag kryddat och penslat med soja och sweet chili, det blir väldigt god smak. Svensk nypotatis med smör och flingsalt också en majskolv. Jag köpte färdigkokta majskolvar på ICA som jag bara stekte i några minuter, gott.

6 kommentarer:

  1. Detta har ju hänt tidigare. Tror du inte att du skall kolla upp dina värden på läkarstationen för det låter inte bra hur du beskriver att du blir. Försök ta dagen lite lugnare och du behöver inte hinna med så mycket varje dag. Hoppas på några sköna dagar nu när det är långhelg. Kramar till er båda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet Ulla och tid är beställd sedan tidigare, lite av andra skäl men ändå, skall kolla upp mig. Tack för omtanken.

      Radera
  2. Håller verkligen med Ulla!! Du måste vara rädd om dig, kram!

    SvaraRadera
  3. Har du kollat dina "Levaxinvärden" på sistone.... Var bara en tanke...men sen å andra sidan så är lite "göra ingenting" inte fel..det uttrycket tolkas olika av dig och mig.:) Var rädd om dig Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har jag, jag får oftast inte medicin utan att ta prover. Men, jag tänkte på det själv för symptomen är väldigt lika de jag hade när jag hade giftstruma. Tack för att du bryr dig!

      Radera