Translate

onsdag 9 april 2014

Taggigt

Mina händer är fulla med taggar, jag köpte fel trädgårdshandskar, små fina blommiga finträdgårdshandskar. Imorgon får det bli inköpt av stora arbetshandskar. Arbetet fortsatte alltså idag, nu blir det inga fina havs-, mås- och husbilder på ett tag. Här inser jag min begränsning vilket ju i sig är ovanligt.

 
Idag hjälpte Harald till, han hämtade Joels motorsåg och då gick det bättre.

 
Blodvite har uppstått idag igen. Det är troligen björnbärssnår och taggarna är för jäkliga. Jag fattar inte riktigt hur det ska forslas därifrån.

 
Två stora högar har vi nu.

 
Här var det helt ogenomträngligt tidigare men börjar bli bra fast sedan återstår att göra helt rent och fint.

 
Här fanns två odlingslådor, syntes inte tidigare, en köksträdgård blir nog bra här så småningom.
 
Hemkommen började jag förbereda middag för Haralds systrar med makar som kom vid femtiden. Alla recepten är från Halv åtta hos mig, förrätten blev jättegod, http://www.recept.nu/ingrid---stockholm/sallader/fisk-och-skaldjur/caesarsallad-med-rakor/

 
Jag blev nervös sedan, det var mycket kryddor och smaker och tänkte kanske att det blev för mycket för gästerna, men det var gott. Harald tyckte dock att det var lite torrt. Huvudrätten, http://www.recept.nu/robert---boras/varmratter/kott/souvlaki-pa-flaskfile-med-stompad-potatis-och-tzatziki/

 
Efterrätten (den gjorde jag igår) var lätt och god eller iallafall kändes den lätt, http://www.recept.nu/ingrid---stockholm/efterratter-och-godis/frukt-och-bar/hallonsemifreddo/


 
Inger, Karin och Dan, Peter hade fått förhinder och vi hade en trevlig kväll tillsammans.

6 kommentarer:

  1. Alltid roligt att kunna hjälpa barnen, men ta det lite försiktigt. Nu har ju även Harald fått blodvite i ansiktet. Akta era ögon. Lycka till med Joels trädgård och jag ser framemot fler bilder på denna. Hur orkar du gå hem och ha bjudning med 3-rätters? Du är ju makalös!!!!! Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar sådana uppdrag, men det här undrar jag om vi lyckas dra iland. Men vi är där bara 2-3 tim varje dag.

      Radera
  2. Superkvinna...:) :) med oanade krafter.... Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aahh nej, ingen superkvinna, bara lite väl energisk ibland, haha!

      Radera
  3. Så mycket mat ni åt borde ni ha orkat mer...
    I varje fall Harald. Hehe

    SvaraRadera