Translate

onsdag 16 april 2014

Sol och värme

Just nu vet jag inte riktigt vad jag gör, hastar hit och dit och har hela tiden tankarna på nästa. Jag tycker ändå mycket om trädgårdsarbetet och jag tycker om när det gör sådan skillnad. Jag är helt överraskad över att det är påsk fast det är ju egentligen inte så viktigt när man inte jobbar. Vi har inga direkta påsktraditioner heller utan det blir som det blir. Jag börjar faktiskt sakna mina promenader och saknar havet, men ska väl komma igång igen. Imorse blev det igen direkt till Sandflyget och nu räfsar jag och samlar ihop allt skräp. Harald kom lite senare och började riva taket på boningshuset. Gatsidan är redan klar men trädgårdssidan ska rivas och läggas nytt papp, dessutom skall all plåt bort på kupan.

 
Det börjar kunna se omgivningarna.

 
Men det är fortfarande mycket att räfsa och sedan ännu mer att såga.

 
Harald på taket och Joel kommer snabbt för en inspektion.

 
Han hade bråttom.

 
Gun kom för att se vad vi håller på med.

 
En jättefint väder idag och fikat i solen var härlig. Jag hade tid för massage på Sea by Sea i hamnen. Presentkort som jag fått av Harald.

 
Jag fick en underbar massage på rygg, axlar och ben. Det knakade och small och gjorde jätteont på vissa ställen, men gud vad det känns bra. Det och ansiktsbehandlingar skulle jag vilja kunna göra oftarte.

 
Klänningsjakten fortsatte idag och Mia följde med mig senare till Magasin36 för utlåtande. Det blev ingen klänning, ingen fullträff alltså så jag får vänta.

 
På samma gång en liten runda på Saluhallen, vad det är fint där och vilka underbara blommor de säljer där.

 
Mia skulle egentligen se en ny barnklädesaffär som hade invigning kl sex och jag hängde på. Hela huset där blir bara bättre och bättre med nya butiker och en inspirerande miljö.

 
Vi högg till där på bordet med godsaker.

 
Hemma igen lagade jag middag, ett tag sedan jag visade vår middagsmat och idag blev det fylld kycklingfilé med couscous och sallad. Jag fyllde kycklingfiléerna med Cantadou Basilika och Gräslök. Det blev gott.

 
Nu vill jag önska er en riktigt Glad Påsk med god mat, umgänge med nära och kära och kanske en Konstrunda!

1 kommentar: