Translate

tisdag 8 april 2014

Röjstart

Nu blir det nog inga promenader på ett tag om jag ska klara av röjningen på Sandflyget. Vädret lockade inte heller så jag gick och handlade istället. När det klarnat upp cyklade jag till Sandflyget och började röja. Tyvärr började det regna, men det var svårt att sluta så jag kom hem helt genomblöt.

 
Det är helt ogenomträngligt också är det någon slags taggiga saker som har snott in sig överallt. Fredrik som var hos oss och fikade när jag kom hem tror att det är hallonsnår, jag vet inte.


 
Hela denna tomten runt om har fått förfalla, familjen har haft fullt upp med tomten runt husen och allt annat, men nu ska det bli fint.

 
En liten hög fick jag till idag på en timmes tid, till slut var jag så våt och fick ge upp.

 
Mycket kvar här men nu är det iallafall framkomligt så får en motorsåg ta resten. Jag har bara en sekatör just nu. Joel är i Revinge denna veckan också sedan blir det tippen.

 
Lite blodvite får man räkna med, nog inte det första. Fantastiskt vacker bild, jag gör mig verkligen. Men, röja i skog är nog inte bra för hyn. Jag lär återkomma med detta projekt.

10 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Härligt att ibland trotsa vädret. Jag vet precis hur det känns med blessyrer efter trädgårdsarbete. Härom helgen skulle jag beskära vinbärsbuskar och såg ut som jag slagits med en katt efteråt:)

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som björnbär. Vi hade sådana i Ängelholm. Nästan omöjligt att bli av med. Jag kämpade i 15 år. Hoppas det inte är det. Du får akta ögonen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, björnbär är det såklart, vilka taggar, fy fasen!

      Radera
  3. Du slipper ju använda eyeliner....om man tänker positivt.
    Du är ju duktig och energisk och var kommer din energi ifrån, ....:)
    Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är född med den......, är säkert genetisk haha!

      Radera
  4. Hej! Du, det enklaste sättet att få veta vad det är, är väl att låta dom blomma och få lite bär....Jag tycker att det ser ut som hallonskott, björnbären hos oss har mycket mörkare blad och kvistar. Kommer ingen ihåg om det var några bär förra året? Verkar livsfarliga. Du borde ha hjälm med visir....Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Ja, jag får försöka ta reda på det, kan ju vara bra att veta hur man ska göra för att bli av med det på sikt. Hallonskott låter lite för snällt för dessa, men de har säkert fått växa fritt för länge.

    SvaraRadera
  6. Duktigt jobbat i varje fall tycker anonyme Johan

    SvaraRadera