Translate

tisdag 29 april 2014

Kämpar på

Nu har jag lastat det sista med björnbärsriset och gud så skönt det är. Nu kan kanske mina ben och armar läkas från alla rivmärke, vilket jävla slit det har varit. Nu blir det mer vanligt trädgårdsarbet, mycket kvar att lasta, men inga taggar. Idag  blev jag plötsligt dålig, benen darrade, jag svettades och höll på att svimma, men det gick över igen. Det var nog för varmt.


 
Kaffe i solen tillsammans med Petra.
Jag packade bilen full och åkte ner till båten. Tankade vatten och kunde torka av lite och sedan stuva undan prylarna. Dammsugning och nu ser det hyfsat fint ut igen. När Harald kommer hem får vi hjälpas åt, mycket arbete återstår.


 
Idag stekte jag fyllda sillfiléer till mig själv, så gott tillsammans med potatismos. Jag packade upp mina inköp från Helsingborg, bl a dessa kaffemuggar, 6 st och några kökshanddukar från Lagerhaus. Roligt med nya och kvällskaffet smakade bra.

 
Harald och Ola seglar på och angör Göteborg imorgonfm. De ha väl lite att göra, ska äta en brakmiddag och använda alla nötterna (drinktilltugget) som inte gått åt, allt enligt Harald. Men, det är dom värda, dom har jobbat på bra.

6 kommentarer:

  1. Hej! Du undrar varför du skakar. Kan det vara för mycket jobb, för lite vätska och för lite ta-det-lugnt? Man måste inte göra en massa varje dag....Fast jag är ju äldre än du förstås! Ha en rofylld 1:maj och njut av alla blommor! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nej det tror jag absolut inte haha!

      Radera
  2. Titte...skärpning..du är ju aldrig stilla..och det du gjort är ju rena grovarbetet...du får ta en "vit vecka" vad det gäller arbete och sitta ner och ta det lite lugnt....Va rädd om dig..jag vill att du skall hålla i många år till...Kram och trevligt Valborg..Gunnel

    SvaraRadera
  3. Du kanske var bakis !?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bakis!!!!! Är du inte riktigt klok? Du skulle ju kunnat försökt med "vilket bra jobb du gjort" bara som ex.

      Radera