Translate

söndag 23 mars 2014

Söndagsbad

Solen visste inte riktigt om den ville titta fram eller inte denna dag. Jag cyklade ner till Kvickbadhuset för bastu och bad, vattentemperaturen håller sig som innan, 5,9 grader och skönt att doppa sig i. När jag var på väg ner träffade jag Hanna och tvillingarna, härligt möte, men det blev inte så långt för jag hade bara badkappa.

 
Fina nya jackor och skor.


 
Jag har annars latat mig och scrappat. Harald har jobbat med båten och gjort middag. Han överträffar sig själv varje gång nu med goda rätter och jag har det så bra just nu. Kålpudding, http://www.recept.nu/stefan_karlsson/huvudratter/kottfars/kalpudding/ också gjorde han en vit sås till eftersom hans pappa alltid gjorde det när de var barn. Det var verkligen gott med potatis och lingon.

2 kommentarer: