Translate

fredag 7 mars 2014

Bra fredag

Jag behövde verkligen städa och Harald putsade fönstren, bra teamwork! För att få det gjort tänkte jag skjuta på min promenad till senare under dagen och då gick det som det gick, det blev ingenting. Det är ju just därför jag går på morgonen. Wille kom efter skolan för att spela med Harald och jag gjorde pannkakor.


 
 Istället för promenaden cyklade jag ner till badet, bastu och tre härliga dopp. Det var ett tag sedan och jag har saknat det.


 
Vattentemperaturen går uppåt nu.

 
Till kvällen var det dags för födelsekalas, barnbarnet Ina fyller 15 år i veckan och det blev ett trevligt kalas i Nyhamnsläge.

 
Först fick vi beundra Fredriks nya leksak som han hämtat idag.

 
Servering med Inas favoritfärg turkos.

 
En jättegod chili con carne med sallad och bröd.

 
Och en läcker princesstårta med ett turkos lock.



2 kommentarer:

  1. Lille Wille han har det bra han med att bli så ompysslad av farmor och Harald. God fika varje gång han skall till Jonstorp och spela och Harald hjälper honom med både spelning och färden dit och så får han ju rå om er båda helt själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så roligt att ha en sådan funktion, det blir ett självklart möte i veckorna.

      Radera