Translate

tisdag 11 februari 2014

Tisdag

Stora tvättdagen och när maskinen satts igång gick jag min promenad. Ett underbart väder, ljuset och havet är så fint. Jag gick ut till södra Lerberget och upp i villakvarteren, det blev långt idag, 7,3 km.





 
Så där flög den, nog med fågelbilder.

 
Första husbilen på plats!

 
Några hus idag också. Jag tycker bäst om gamla hus, nya kan också vara fina, men detta här nedan är väl sådär. 70- 80- tals hus går för det mesta obemärkt förbi.  Vad gillar ni som läser här för slags hus?


 
En liten husfågel, vad är det, en bofink?



 
Den här är väl ändå på villovägar, det gäller nog att se upp till våren när vi ska ut på havet.

 
Det är här svanarna håller till, jag har just undrat.

 
Det här blir man väl glad över.

 
Fiskarna var på G denna morgon, fanns en del därute i vattnet.
 
Hemma fortsatte tvätteriet och Harald lyckades hitta våra snorklingsgrejor i förrådet. De fick också genomgå tvätt inför vår resa. Vad roligt det ska bli.

4 kommentarer:

  1. Nu syns det att våren verkligen är på väg. Dina fågelbilder med alla dessa måsar är verkligen fina, men bara här på bild, jag hatar dom annars då jag blivit attackerad när man gick till jobb på stadshuset där de anföll då de vaktade sina ungar, men här är dom jättefina. Du fråga om foto på hus och jag tycker det är roligt när du blandar nytt med gammalt. Nu börjar ni snart packa inför er resa och hoppas den blir njutfull och avkopplande för det behöver du verkligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller fullständigt med dig Ulla, jag vill inte ha måsar för nära mig, dom är lite obehagliga, men de är vackra så här på bild. Deras läten kan också kännas som hemma och det är mysigt om det inte blir för mycket av det goda.

      Radera
  2. Fågeln ser ut som en pilfink som man brukar förväxla med gråsparv...och det är vår í luften vissa dagar..härligt....:) Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, pilfink, jag har en fågelbok men blir aldrig färdig att kolla.

      Radera