Translate

söndag 23 februari 2014

Snorkling

Imorse stapplade jag upp med onda vader efter sandstigningen igår, det var längesedan jag hade sådan värk. Jag gick direkt ner till Beach Club för att boka snorklingsbåt till em. Helt underbart att ta den lilla promenaden före frukost.


 
När jag gick in här visade det sig ett jättestort poolområde som vi också får utnyttja (tror jag). Fast det är ändå skönast nere vid stranden.
 
 
Igår när jag pratade med en svensk medresenär sa jag att jag tyckte det var konstigt att det inte fanns ost på frukostbuffén. Men det finns ju massor av ost sa hon och förklarade ett rum till där som vi inte sett. Där fanns ostar i alla dess former, korvar och massor av frukter som jag också saknat. Det blev en ännu godare frukost idag!
 
 
Vi gick till stranden och tog några solstolar innan det var dags för snorkling. Som synes använder jag den nyinköpta klänningen, perfekt.

 
 
Ingrid, en svensk medresenär som vi lärt känna hängde med oss på snorklingen och det var det bästa hon gjort, hon var helt lyrisk.

 
Vi lämnar bryggan.

 
Vår båtförare som förtöjde vid boj och körde oss till två olika ställen där vi snorklade sammanlagt lite mer än en timme.


 
Vilka snyggisar!

 
Harald filmade och tog foto med sin nya GoProkamera. Jättekul men synd att fiskarna inte syns så bra. Här var mycket fina koraller och mycket färggranna fiskar. Det finns en fisk här som är ljust klarblå och simmar i stora stim, men de lyckades Harald inte fånga.




 
Och här kommer jag!




 
Vi var rätt nerkylda fast vi hade dräkt på oss och man blir väldigt trött så en timme i solstolen efteråt var skönt. Tillbaka till hotellrummet hade vi balkongsittning och såg solen gå ner. Härligt.


 
På begäran använde Harald sin nya scarves.

 
Ikväll tog vi en restaurang härnere vid marinan och satt inomhus eftersom det börjat blåsa ganska rejält och då blir det lite kyligt vid havet.

 
En italiensk restaurang så det blev inte jordansk mat och vad väljer vi då, pizza såklart!



 
Jag avslutar med dagens konstverk som mötte oss i sängen!


7 kommentarer:

  1. Härliga undervattensbilder. Ni verkar bo riktigt lyxigt. Bäddningen brukar var fin på charter, men de konstverk ni har varje dag har jag aldrig sett, jättefint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi är verkligen jättenöjda med hotellet, service, vänlighet osv, vi är inte alls vana vid detta.

      Radera
  2. Härligt!! massa hälsningar från Bokvägen

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Haha, ja för att vara gamlamormor så.......

      Radera
  4. Håller med Mia, man kan inte tro att ni är en dag över 50 år!!!

    SvaraRadera