Translate

tisdag 18 februari 2014

Liftat

Idag har jag gjort två layouter och dessutom försökt mig på färger med blandat resultat. Jag tycker det är svårt, jag skulle så gärna vilja träffa andra scrappare, lära mig och få inspiration. Tyvärr finns det inga träffar alls härnere i Skåne, iallafall inte vad jag vet. Swescrapbook, http://swescrapbook.blogspot.se/ har en liftning som jag bara inte kunde låta bli. En av mina favoritscrappare, http://umenorskan.blogspot.se/ har en layout som man får lifta (betyder att göra efter).
 
Min lift blev så här.

 
Vit cardstock med mist och stämping och mönsterpapper från Maja Design + lite andra också lite dekorationer. Fotot är ett gammalt som jag tycker är så fint. Ett gäng tjejer sitter på en gammal båt och det är Haralds mormor Esther i mitten. Jag tror att det är runt 1920 och från Norge eftersom hon var från Bergen. Dessa gamla foto har inte så bra skärpa, men jag tycker inte det gör så mycket.
Den andra layouten jag gjort idag är till Allt om Scrap och får inte visas än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar