Translate

torsdag 9 januari 2014

Vårfika

Morgonpromenad idag i ösregn, men milt och skönt på något sätt. Jag gick österut, skippade havet  och med en kaffepaus hos kusin Gun, det blev 4,7 km.

Regn, regn

Här ska Höganäs nästa bostadsbyggande starta.

Jag gick gamla banvallen en bit.

Plöjda åkrar är bland det finaste jag vet.

Jag vände in på kyrkogården som är så fin att gå i.

En liten stund för tankar på vänner och föräldrar.

Det finns en del vackra gamla hus i Höganäs. Efter kaffestunden hos Gun stannade jag och köpte en ny jacka på rea. Dragkedjan har gått sönder på min gamla och idag blev det bara för irriterande när jag ska försöka gömma kameran innanför jackan.

Hemma efter att ha släpat fram duschkabinen för att skura badrummet kändes det fint med att fixa en vårblomma på bordet.

Ja så var det då vårfikat och vad ska man inte äta då? Jag har redan glömt det jag skrivit om att hålla igen. Så god den var, inhandlad på Kafferepet i Helsingborg av vännerna som kom för en eftermiddagsfika, kul som alltid.

 
En bok har jag läst klart. Den här var sådär, blev intressantare efterhand. Tänkvärt vad som kan hända med en relation om man inte kommunicerar utan går omkring och gissar vad den andre vill.

2 kommentarer:

  1. Så vackert med de regniga bilderna! Ja, nu får du läsa en bättre bok, exempelvis Bea Usmaas om ingenjör Andres luftfärd och så kommer hon till Tivolihuset på torsdag, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en hel hög som ligger och väntar.....

      Radera