Translate

fredag 10 januari 2014

Ruskväder

Harald skulle åka till Råå för att köpa lite båttillbehör, bla en solpanel och jag bestämde mig för att åka med till Viken och promenera tillbaka hem. Vilket jäkla dumt beslut, på vägen dit började det ösregna och det var jag inte helt rätt klädd för. Jag hoppade av och jag hade vinden snett framifrån och regnet piskade hårt i ansiktet. Snart var jag helt blöt och det var kallt. Det blev inte alls den njutning jag hade hoppats på, men det var bara att trava på. Tack och lov slutade det att regna efter ett tag, det blev 6,3 km.


Det var inte lätt att fotografera.



Plötsligt kom någon slags solljus i allt det svarta.

Promenadvägen var borta stundtals och jag fick trampa i våt sand.

Och här kom jag inte över utan fick gå längre upp där det finns en liten bro. Sedan ville jag bara hem.
 
Byte av kläder och en stunds vila sedan satte jag igång med köksrengöring. Det var roligt när jag fick ett avbrott av vännen Peter som här hemma från Spanien där han och hans fru Ewa ligger med sin båt. Det var jättekul med en pratstund och så roligt att ses igen.


Wille kom och spelade med Harald och åt korv och bröd med oss. Nu är det fredagkväll i TV-soffan.

2 kommentarer:

  1. Ja inte såg vädret ut för en go promenad, men tack för att du förgyllde min dag med fina bilder och hoppas ni hade det gott i soffan med lite gott att äta och dricka. Ha en fortsatt go helg!

    SvaraRadera