Translate

fredag 3 januari 2014

Julutmaningar

Jag har inte hunnit med Veckans Skiss utmaningar på hela december, men nu hoppas jag vara igång igen. I vilket fall som helst så längtar jag efter att ha tid vid scrapbordet. De senaste veckorna har dom 3 st julutmaningar och nu har jag tokat 2 av dom. Den första skissen är denna

Skapa en layout eller ett kort efter skissen med typiska juliga färger!!( rött,grönt,guld,silver, brunt)

 
Med min tolkning använde jag ett bakgrundspapper från Echo Park och lite silverpapper. Blommor och silverband och lite annat. Pappret sprayade jag med glimmer Silver men det syns inte så bra på fotot. Foto på barnbarnet Charlie och tomten från julen 2012.
 
Nästa skiss är denna

 
I denna utmaning vill vi att ni gör ett kort eller en layout som ni sytt på,antingen om ni syr för hand eller med symaskinen, det väljer ni men det får inte vara stämplar eller ritat,tema är valfritt så länge man ser att ni utgått från skissen, det är dock fritt fram att snurra på den.

Min tolkning blev väldigt enkel för att vara jag, men jag gillar den. Jag tycker ofta om den stilen hos andra, men har rätt svårt för det själv. Vit cardstock och maskinsydda cirklar i olika färger. Jag är också sytt runt om. Foto på mina barnbarnsbarn som fyller 1 år i dagarna.

4 kommentarer:

  1. Härliga tolkningar Christel! Gillar de starka färgerna i den första layouten och din andra layout är ren och snygg! Så hade jag tänkt mig min från början men det passade ju inte riktigt med mina foton kände jag.Tack för att du är med i vår julutmaning hos Veckans skiss! Hoppas du har sett mitt svar om att det är ok att tolka julens dagar utmaningen i 30x30?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina ord! Jag såg det Camilla och jobbar på det, förhoppningsvis blir jag klar!

      Radera