Translate

söndag 19 januari 2014

Födelsedagskalas

Bastu och bad idag, vädret såg ju fint ut inifrån, men fy fasen vilken kall vind vi har. Vattentemperaturen har gått ner till 1,5 grader under de senaste dagarna så det bet till i benen. En aning kallt var det sedan att cykla hem, jag brukar inte känna av det men idag var det motvind och när man kommer upp till höghuset tar det i. Sedan är det så jäkla skönt efteråt.



Idag fyllde barnbarnet Tilda 13 år och jag fick åka själv på kalaset. Harald är sjuk och har legat pall i sängen nu i två dagar.


Födelsedagskort som jag gjort till henne.


Servetter som en vårbukett.

Det var kak- och tårtkalas, gott och trevligt.

Alva får tända ljusen i tårtan och sedan bars den fram av storasyster Ina.


Släcka ljusen fick Tilda göra själv.

Deras katt hittade en påse att ligga i.

Paketöppning.

Nu är jag redan jäkligt trött på kylan och snön, hoppas den snart försvinner.

4 kommentarer:

  1. Oj vad gott det såg ut, som i gamla tider, med sju sorters kakor också! Hur skall du kunna motstå allt detta och det är ju bara början på alla kalas för i år. Cyklade du i din vanliga mundering till badet? Hälsa Harald att han får krya på sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde motstå de flesta men inte tårtorna som var bland mina favoriter, Ja, cyklar alltid i den munderingen annars får det vara!

      Radera
  2. Hej! Ja det såg gott ut! Risken är väl att Harald smittat dig och så blir du likadan om några dagar. Inte kul. Jag tror inte att det hjälper med iskalla bad. Om vattnet är bara 1,9 grader är det risk att ni snart kan gå till Danmark...Om det slutar blåsa går det fort mot is! Här har vi ingen is, bara en kall vind! Och snö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy vad kallt det blåser, den är O och allt ytvattnet blåser bort. Snö är vackert att titta på och mer är det inte enligt mig. Jag hoppas jag slipper förkylningen eftersom jag hade den före jul och då slapp Harald, lite rättvist får det väl vara.

      Radera