Translate

torsdag 30 januari 2014

En typisk pensionärstorsdag

En sån skön dag, jag skulle städat, men dagen gick och det blev inget av det. Men, det jag inte gör idag kan jag ju göra imorgon, visst är det härligt! Jag började som vanligt med en morgonpromenad, jag gick invallningen, 5,8 km. Mina broddar är guld värda, så bra dom är, jag tänker på förra året när jag kassade och trippade omkring, nu är det bara att gå på.

 
Några fågelbilder lyckades jag med.


 
 
 
Småbåtshamnen ligger frusen nu annars tyckte jag att isen försvunnit lite från havet. Det beror ju på vindar och strömmar.




 
Kanske kanske lite sol, men den försvann snabbt igen.

 
Lite färg går alltid att hitta.
 
Jag satte igång att baka, vi var sugna på fastlagsbullar, http://www.ica.se/recept/klassiska-semlor-292482/



 
Wille kom för att spela lite och en bulle och en semla slank ner.

 
Idag spelade dom båda två och det hörs riktigt bra, kul!

 
Jag gjorde egen middag, färsk torsk från Lidl på extrapris, den var riktigt fin. Harald stekte kebabkött och åt med pitabröd och sallad.
 
Mor Märtas torsk i panna
Skiva en gul lök och stek i gryta med smör. Lägg i torsken, krydda med salt och peppar och häll över vispgrädde. Lägg i skivad tomat.  Låt koka precis så torsken är klar, drygt 5 minuter. Servera med potatis. Det är riktigt gott tycker jag.

4 kommentarer:

  1. Gräddsåser och kakor varje dag ... kan jag flytta hem igen?

    SvaraRadera
  2. Det lät gott....påminner om nåt som Mor gjorde när jag var barn. Har skrivit av receptet...bra för litet hushåll....Jättefina bilder på vintern och fåglarna...Roligt!
    Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, säkert en sådan rätt man gjorde på den tiden, det roliga är att bland allt som finns idag så vinner ibland de där gamla!

      Radera