Translate

onsdag 11 december 2013

Vilodag

En skön dag med hemmafixande, lite städ, lite julklappsinslagning och diverse. Harald är lite bättre i sitt knä så det är skönt. Jag gick ut på en morgonpromenad, söderut, upp i Lerbergsskogen och hem, 5,9 km.
En extra vall i form av tång här.

Den här vrakdelen som jag fotat många gånger ligger nu ända uppe vid vägen så nu blir det nog bortforslad. Jag gick och tänkte på idag att vilka arbetstillfällen det måste vara nu att rensa på stränder och i skogar. Massor av arbetslösa ungdomar kan väl anställas i någon form för detta eller hur?

Även här är gångvägen inte som förut.

Ja, det är ju ett tag till sommaren.

Det var en mild och ganska vindstilla dag, något grått, men skönt.
 

Här har det hänt något.

Jag vek av upp i Lerbergsskogen som  numera är en ännu mindre av det som vi kallar skog.

Träden står lite hit och dit överallt och många har helt fallit.

Slingan är blockerad vid flera ställen, inte lätt att jogga här nu.

2 kommentarer:

  1. Ja Sven ställde verkligen till det och efter honom kom ju vattnet och gjorde resten.Vårt barnbarn Oliver ringde till farfar och undrade när skall du sluta blåsa farfar. Dom flitiga löparna kan ju hoppa över träden och låtsa att de hoppar "bock" som i skolan. Hoppas du inte tröttnar på länge med att förse oss med bilder från olika årstider mm mm ...

    SvaraRadera
  2. Ja du Sven har inte varit snäll. Promenerandet och fotograferandet roar nog mig mest och i det ingår ju er uppmuntran, tack!

    SvaraRadera