Translate

söndag 8 december 2013

Varmkorvkalas

Så fick Harald sitt varmkorvkalas som han har önskat sig i många år. Jag måste erkänna att det var lyckat, enkelt att göra och alla (nåja de flesta) tyckte det var gott. Då gör jag en pudel som Mia sa. Jag behövde inte jobba ihjäl mig och det var lätt att äta när man har liten plats som vi.

De mjuka pepparkakorna med florsocker, frysta färska lingon och några kanelstänger. Serverades med lingongrädde.

Jag gjorde en kycklingsallad för de som inte är så glada för korv, olika salladssorter, kycklingfilé som jag penslat med sweet chilisås och stekt, avokado, majs, bacon, körsbärstomater, parmesanost och valnötter. En dressing med olivolja och balsamvinäger.

Två sorters korvar, potatismos, korvbröd och olika tillbehör.

Allt uppdukat i köket, jag satte skärbrädan över vasken.


Såhär kunde det se ut!

Med några återbud blev det 30 personer som kom denna eftermiddag under lite olika tider. Det gick riktigt bra och det var så roligt. Jag känner mig så nöjd med att kunna ha alla familjemedlemmar tillsammans.

Många samtal överallt och jag tror att alla hade det trevligt även om det är trångt och rörigt.

En glad födelsedagsfirare trots det onda knäet som iallafall är lite bättre. Tack till alla som kom.

4 kommentarer:

  1. Där som är hjärterum är stjärterum.....Härligt.....Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så Gunnel, man kan ha roliga kalas fast man inte har så stor plats!

      Radera