Translate

torsdag 5 december 2013

Blåsigt

Idag blev det dags för promenad, jag vaknade försent för att hinna med badet. Jag hann gå innan blåsten tog i, men blev våt innan jag var hemma igen. Invallningen, till outletten och hem, 6,8 km. Det var skönt att komma ut igen och jag fick köpt ett antal julklappar under tiden.

Bra med räddningskransar denna dag.

Det var redan högvatten på förmiddagen.

Dom tyckte nog det var bäst att hålla sig på land





Det gamla huset på outlettsområdet med ett fint ljusträd.



Vi skulle gått hit på Garage idag med vännerna Ingmar och Elisabeth, men de kunde inte lämna sin båt i Norra hamnen i Helsingborg. Jag har bokat om till nästa torsdag, hoppas på det!

Jag gjorde en fisksoppa till mig själv medan Harald åt hamburgare. En enkel fisksoppa utan recept. Jag stekte en hackad lök och vitlök i en gryta och hällde över vatten med en fiskbuljongtärning. Några potatisar i tärningar åkte i och det hela fick koka ca 10 minuter. En portionsskiva lax i bitar fick koka med några minuter. Rätt många frysta räkor, grädde och kryddor och sedan bara ett uppkok. Jösses, vad gott!

Pepparkaksdegen bakades ut och dom blev faktiskt goda!

2 kommentarer:

  1. Det verkar som du fått en lyckad dag utan små olyckor! Tack för underbara bilder med fina kommentarer och så slapp jag gå ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack, en ganska lugn och skön dag!

      Radera