Translate

torsdag 7 november 2013

Morgonbad

Idag blev det morgonbad. Harald sa först nej, han var väl lite seg efter gårdagen, men plötsligt sa han ja. Så går det när man börjat bada, det blir nästan ett måste. Det är så jäkla skönt och det är välmående på högsta nivå.


Igår när vi hade stora diskussioner, som vi brukar ha, kom vi in på vad jag skrivit på min blogg. Ingmar hade uppfattat en sak som jag absolut inte kände igen och var tvungen att gå in och kolla. Det blev så uppenbart att en mening kan uppfattas så olika beroende på förväntningar hos läsaren. Det är lite ruggigt, men gör det på samma gång så intressant. Det finns ju massor av bloggar och jag tar mig aldrig tid att kolla olika bloggar, men några ramlar man över av en slump. I ett morgonprogram hörde jag om en hundraårig dam som bloggar och letade upp hennes blogg. En fantastisk kvinna! http://blogg.1177.se/hundraaringen/

5 kommentarer:

  1. Kul att du får med Harald i kalla havet!!! Han ser ju riktigt nöjd ut i bastun. Kanske blir det snart att knacka is för att komma i vannet, men det klara nog också.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är glad över det, vi ser fram emot isen!

    SvaraRadera
  3. Nu vill jag ju veta vad det var för mening!!

    SvaraRadera
  4. Är det svenskan du klagar på Mia?? Ibland snubblar man på tangenterna och ibland hoppar man över några ord och ibland så blir det bara som det blir, men jag tänker många gånger undra när Mia skall klaga på svenskan. Ta nu detta som lite kul för det tycker jag det är när du kommenterar språket. Kramar till dig Mia.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte riktigt att hon vill det för jag vet att en hel del blir fel, jag läser sällan igenom texten innan jag publicerar. För min del kanske jag skulle kunna lära mig något?

      Radera