Translate

lördag 9 november 2013

Fingrar kan och Keramikrunda

En sån rolig lördag, först en runda till Fingrar kan precis när de öppnade. Det var skönt med plats i gångarna. Det var kul, men jag saknade lite nytt, nya roliga hantverk t ex. Nu är det mest samma varje år, en del fint och en del lite tradigt och gammaldags. Det är värt ett besök ändå tycker jag. Lite bilder kommer här och det är öppet imorgon också.











Hos henne köpte jag ett hänge gjord från snäckor från Nya Zeeland tillsammans med en silverstav.

Mia hämtade mig och vi åkte iväg på en liten keramikrunda. Vi åkte först ut till Jonstorp till Keramikverkstaden där. Väldigt roligt att se och Mia köpte en dam som hon länge tänkt göra.



Vi fortsatte ut till Mölle till Kerstin Tillberg som gör så väldigt fina saker. Där köpte jag en liten bringare, en grön samma som den i orange. Hon sa att den är perfekt till jordnötter så att man kan hälla lite i handel istället för att alla rotar i samma skål.


En tekanna i trädgården, varför inte?


Jag var sugen men hejdade mig!

2 kommentarer: