Translate

tisdag 5 november 2013

Dagens promenad

Min morgonpromenad blev lite hit och dit. Havet måste jag ju se varje morgon så där började jag.


Åh, en ny sorts tång!

En riktig hösttrappa

Oj, där var en skylt utanför Andreas hus

Baksidan av nybygget på Sundstorget, en av mina favoritfärger!

Den traditionella husfärgen på gamla Höganäshus, fin också.

Kaptenens trädgård


Jag gick till Minneslunden, kände för att se allt det fina och tänka på mina nära och kära som inte finns med mig mer.


Jag pausade sedan med en fika hos kusin Gun, jag är fortfarande så överraskad av att vi bara kan ses sådär över en kopp kaffe och är så glad över det. Idag slutade promenaden på 7,0 km.

4 kommentarer:

  1. I dag cyklade jag till Citygross och det är ju också en tur genom staden, men icke att jag såg så fina platser som jag får se genom att du bloggar. Än en gång tusen tack för att du förgyller mina dagar med detta. Jag har varit hemma mycket längre än dig (5 1/2 år) och jag tycker fortfarande att det känns konstigt att kunna sitta ner och fika när som helst på dagen. Undra när jag vänjer mig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tror aldrig riktigt att man vänjer sig, jag kan plötsligt fyllas av glädje och tacksamhet över att jag har det så bra, att själv kunna göra precis vad jag vill

      Radera
  2. Svar
    1. Ja så väldigt fint med alla ljus och blommor, men allra bäst är lugnet och tystnaden.

      Radera