Translate

torsdag 28 november 2013

Bad och julbord

Imorse var det bad istället för promenad. Harald hängde på och vi kom iväg tidigt och kunde sitta i bastun och se solen gå upp, nästan magiskt. Tre dopp blev det och sedan mådde jag bra.



 
Resten av min dag gick åt till ett av mina uppdrag och ikväll var vi och åt årets första julbord. Det var Psoriasisföreningen som hade föredrag och julbord på Sandflygsgården. Ett ganska intressant föredrag om psoriasis och diabetes som är en vanlig kombination. Julbordet var sådär gott, men det är säkert bara jag som inte var sugen. Fast jag tycker att Janssons Frestelsen är den rätten som symboliserar och den var inte god. Egentligen vill jag bara äta julbord på julafton, det räcker gott och väl.



Detta var kvällens behållning, god gröt och en underbar varm fruktsås, den ska jag nog försöka kopiera på julafton.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, ska försöka hitta ett recept, mycket godare än den färdigköpta.

      Radera